Meny

NOVUS KUNSKAPSFRUKOST: BEHOV SOM TILLVÄXTMOTOR

Varför växer vissa varumärken orimligt snabbt?

När: Torsdagen den 18 september kl. 08.30 startar med frukostmingel. Seminariestart kl. 9.00.

Plats: Novus kontor, Sveavägen 59, vån 6 eller online.

Den frågan har du säkert ställt dig. Det har vi också. Därför bjuder Novus in varumärkesstrategen Mats Georgson som har svaret.

Detta seminarium kan förändra din syn på tillväxt. Vi går på djupet i hur behov driver varumärkestillväxt och vad du konkret kan göra för att maximera dina chanser.

På 45 minuter lär du dig att identifiera och påverka behovsögonblicken – när kunden känner igen ett behov och ser ditt varumärke som svaret.

Agenda:

08:30 – Frukostmingel

09:00 – Mats Georgson – varumärkesstrateg, tar oss med på en resa om varför vissa varumärken växer så snabbt, varför vanliga modeller för varumärkesbyggande ofta fastnar i små marknadsandelar, och vad DPC egentligen är.

09:15 – Ieva Englund – affärsrådgivare på Novus, visar varför djup förståelse för kundbehov är avgörande för att hitta genvägen till tillväxt. Vilka typer av behov som finns och hur man identifierar dem som faktiskt driver tillväxt och rymmer marknadspotential.

09:30 – Mats Georgson fortsätter med lärdomar från snabbväxarna och vad du kan göra även om du inte är ett miljardbackat förhoppningsbolag. Och avslutar med hur hela företaget kan vara med och varför pris, plats och kommunikation bör hänga ihop.

09:45 – Frågor och diskussion 

Anmäl dig här:

https://novus.se/integritetspolicy/

Medverkande:   

Mats Georgson, doktor i marknadsföring och varumärkesstrateg innan någon annan var det. Han är även VD för Georgson & Co med lång erfarenhet av strategisk affärs- och varumärkesutveckling i nationell och internationell miljö.  

Ieva Englund, varumärkesexpert och rådgivare på Novus.

 

 

 

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: