Nyheter

Novus är Gallup Internationals representant i Sverige

15 aug 2022

Novus blir Sveriges representant för Gallup International. Gallup International är världens äldsta undersökningsorganisation med representanter i 65 länder som genomför undersökningar i över 130 länder i världen och når över 80 % av jordens befolkning. Endast ett företag per land kan vara medlem. Medlemskapet stärker ytterligare Novus internationella kontakter och öppnar upp för fler affärer både […]

Läs nyhet

Novus och Svenska kyrkan har ingått ett ramavtal inom både kvalitativa och kvantitativa undersökningar

28 jun 2022

Vi är glada att informera att Novus och Svenska kyrkan har ingått ett ramavtal inom både kvalitativa och kvantitativa undersökningar från 2022-06-01. Ramavtalet löper om 3 år fram till 2025-05-31 med möjlighet till förlängning ytterligare 12 månader i taget. Novus kommer tillsammans med Svenska kyrkan genomföra flera olika typer av undersökningar som bland annat innefattar […]

Läs nyhet

Novus vd väljs in i styrelsen för internationellt nätverk

16 jun 2022

Den 26 maj valde en enig stämma in Novus vd Torbjörn Sjöström som vice ordförande i EAPC, European Association of Political Consultants. EAPC (European Association of Political Consultants) är ett professionellt nätverk som har funnits i 26 år. Deras medlemmar består av de som arbetar i den demokratiska processen inför primärt val till våra parlament, […]

Läs nyhet

Novus coronaundersökningar publiceras i Nature

14 jun 2022

I tidskriften Nature publicerades den 21 april i år en vetenskaplig rapport där Torbjörn Sjöström var medförfattare. Rapporten är bland annat baserad på Novus coronastatus som följde pandemin från dess start och har under pandemin gjort över 100 000 intervjuer.  Rapporten har namnet ”App-based COVID-19 syndromic surveillance and prediction of hospital admissions in COVID Symptom Study Sweden” […]

Läs nyhet

Marknadsföring är en konst, inte en vetenskap. Novus marknadschef Jan Berkö skriver en spaning i Resumé

07 jun 2022

Våga fatta rätt beslut och gör marknadsinsatserna där de bäst behövs för ditt varumärke, även om det är svårare att följa upp. Du ska ta in så mycket information som möjligt för att fatta rätt marknadsföringsbeslut, men du kan aldrig veta att det är rätt. Live with it, skriver Jan Berkö. Läs artikeln i Resumé […]

Läs nyhet
Sida av 121
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: