#4: Så blir ni bättre på att främja mångfald och inkludering

Välkommen till ett nytt nummer av Novus Varumärkesbrev! Häng med oss i denna utgåva där vi utforskar värdefulla insikter, bästa praxis och inspirerande exempel som kommer att ge er de rätta verktygen till att främja mångfald och inkludering.

Låt oss tillsammans bygga en framtid präglad av respekt, jämlikhet och en rikedom av perspektiv!


Skapa kommunikation som inkluderar på riktigt! 

Upptäck den sanna innebörden av inkluderande kommunikation och varför det är mer än bara ett buzzword. Denna månad bjuder Novus in Roshanak Fatahian och Nicole Kavander från All of us. De skickar med tre viktiga verktyg för att skapa mer inkluderande kommunikation.

Upptäck kraften i inkluderande kommunikation här


Novus unika undersökningar en viktig del av Järvaveckan

Större och spetsigare kartläggning än någonsin som kan bidra till lösningar och förändring, det har Novus tagit fram i samarbete med Järvaveckan. Läs intervjun med Mats Elzén och Peter Blid, ansvariga för Järvaprojektet på Novus.

Till intervjun


Fler handlar från företag som är bra på inkludering

Hur ser allmänheten på företagarnas arbete med inkludering och mångfald och hur värdesätts arbetet? Vår mångfaldsexpert och varumärkesspecialist Ainoa Aguerre har tagit reda på det.

Ta del av resultatet och hennes analys här


Så arbetar svenska chefer med inkludering och mångfald

I samarbete med Mitt Liv har Novus tagit tempen på svenska chefer. Vilka organisationer är föredömen? Och vilka utmaningar försvårar arbetet? Det har vår Business Manager Peter Blid tagit reda på.

5 saker vi lärt oss om inkludering och mångfald på svenska företag


Hemligheten bakom särskiljningsförmåga

Vår varumärkesexpert Ieva Englund granskar betydelsen av att kunna särskilja ert varumärke från konkurrenterna. I del #4 i hennes exklusiva artikelserie berättar hon om hur särskiljande varumärkeskännetecken formar er varumärkesidentitet.

Så bygger ni unika varumärkeskännetecken


 

Så kan reklam driva klimatomställningen

Novus Business Advisor, Peter Blid, kommer tillsammans med Karin Grohman på Sveriges Annonsörer och Kaj Török på Max, dela med sig av tips och insikter från arbetet kring CommToAct Planet under ett fullmatat webbinarium den 8 juni.

Läs mer om webbinariet och anmäl dig här

 


Har du ett behov av att ställa enstaka frågor till svenska folket?
Men vill samtidigt inte göra en hel undersökning? Då kan vår rullande omnibusundersökning vara ett alternativ för dig. Novus Sverige har samma logik som i kollektivtrafiken; om flera delar på kostnaderna går priset ner. Vi skickar en Novus Sverige varje torsdag, du har en resultatet fredagen veckan efter. Du får självklart hjälp att tolka resultatet!

Kontakta våra konsulter för mer information!

Lovisa Brunnberglovisa.brunnberg@novus.se

Lina Karlssonlina.karlsson@novus.se


Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation? Kontakta vår varumärkesexpert Ieva Englund! ieva.englund@novus.se

 

Är du inte prenumerant på Novus Varumärkesbrev men vill bli, klicka här.

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: