10 varumärkesnyckeltal som alla borde mäta men som få gör

Novus artikelserie där vi varje månad utforskar fördelar och nytta med ett nyckeltal som vi vill lyfta extra

#6 Utbytbarhet 

Vi fördjupar oss i hur du kan forma och påverka ditt varumärke genom att se på det ur ett annat perspektiv – hur utbytbart är ditt varumärke egentligen? Och vilka gemensamma drag har varumärken som anses vara svåra att ersätta?

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

#5 Associationer

I denna artikel fortsätter vi vår serie genom att utforska hur du kan påverka och forma ditt varumärke genom att förstå och hantera spontana associationer. Läs om de 7 stegen för en framgångsrik varumärkesförflyttning. 

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

 

#4 Särskiljningsförmåga

Särskiljande varumärkeskännetecken utgör kärnan i din varumärkesidentitet – de är de element som människor omedelbart känner igen som dig och det du står för och erbjuder. Men hur bygger man varumärkessärskiljningsförmåga?

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

#3 Preferens

Nyckeltalet preferens visar andelen konsumenter som föredrar ditt varumärke framför andra varumärken i samma kategori. Varför är det viktigt att mäta det och hur gör man?

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

#2 Förtroende

Förtroende är helt avgörande för att en kund ska välja att köpa en viss produkt eller tjänst. Det är a och o när det kommer till att skapa kundlojalitet och bygga varumärkets indentitet. Men varför är det viktigt att att mäta förtroende?

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

#1 Varumärkesattityd

Gillande, liking, positiv attityd – kärt barn har många namn. Även om de flesta skulle hålla med att det är viktigt att ha koll på sentimentet är det långt ifrån alla som mäter det. Men varför är det viktigt och hur skapar du en positiv attityd till ditt varumärke?

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Kontaktperson
Ieva Englund
Novus varumärkesbrev:
Anmäl dig till Novus Varumärkesbrev
Som prenumerant kommer du att få rykande färska nyheter inom området Varumärke och marknadskommunikation. Dessutom kommer du få ta del av handfasta tips, djupdykningar i specifika detaljer och spännande inblickar i andra företags varumärkesresa.
Läs mer
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: