Så kan reklam driva klimatomställningen framåt

Novus Business Advisor, Peter Blid, kommer tillsammans med Karin Grohman på Sveriges Annonsörer och Kaj Török på Max, dela med sig av tips och insikter från arbetet kring CommToAct Planet under ett fullmatat webbinarium den 8 juni. CommToAct Planet är ett initiativ skapat av Sveriges Annonsörer, Sveriges kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer och syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar ansvar för sin egen klimat- och miljöpåverkan. Initiativet ska bidra till FN:s globala mål för en bättre värld.

Under webbinariet kommer åhörarna få ta del av kunskap och vägledning samt ta del av riktlinjer till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka utsläppen.

– Jag kommer att prata en del om hur konsumenter och allmänheten ser på reklam som en möjlig motor för att snabbare påskynda klimatomställningen. Och även belysa några konkreta utmaningar som finns gällande hur konsumenter upplever hållbarhetskommunikation från företag i stort – och vad företag bör tänka på för att lyckas bättre med sin kommunikation, säger Peter Blid.

Läs mer om webbinariet och anmäl dig här.

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: