#2: Helhetstänk i marknadsstrategi - för ökad tillväxt

Välkommen till det senaste numret av vårt varumärkesbrev! Vi är glada över att presentera en ny och spännande gästexpert, Max Bon de Veire, VD för M&C Saatchi Stockholm och Re Nordics som delar med sig av sina insikter om marknadsföring och varumärkesstrategi. Dessutom ger vi dig en sammanfattning av vårt senaste framgångsrika frukostseminarium och bjuder på ett intressant avsnitt från Novus Sanity Check-podden med Mats Georgson. Som en extra bonus delar även vår egen Lina Karlsson sina tankar i ett blogginlägg, där hon ger tre skäl till att inte cherrypicka bland datan från en varumärkesmätning. Häng med oss när vi utforskar de senaste insikterna och trenderna inom branschen!


Holistic Brand Building: Big Picture Thinking, For Faster Marketing Wins

Nytt varumärkesbrev innebär en ny spännande gästbloggare. Den här gången är det Max Bon de Veire som har tagit tag i pennan. M&C Saatchi Stockholm och Re Nordics VD delar sina tankar kring helhetstänk inom marknadsföring och varumärkesstrategi och ger sina tre bästa tips.

Till Max Bon de Veires bästa tips…


Frukostseminarium om marknadsstrategi – hur hittar man tillväxtpotentialen?

Ännu en gång har ett framgångsrikt frukostseminarium genomförst, den här gången i samarbete med våra kunder Life och M&C Saatchi. Fokuset låg på marknadsstrategi och hur man som organisation hittar tillväxtpotential. För alla er som inte kunde vara delta – här kommer en sammanfattning från förmiddagen!

Läs om seminariet här…


 

Hur fungerar varumärken?

Novus Sanity Check välkomnade senast Mats Georgson – där varumärke var samtalsämnet i fokus. I avsnittet behandlas en vid bredd av frågor – bland annat: Hur fungerar varumärken? Hur bygger man det på bästa sätt? Hur kan man som företag differentiera sig?

Lyssna på avsnittet med Mats Georgson här…


Vet ni hur ert varumärke mår egentligen?

Vi har inte bara en gästblogg att bjuda på – Novus egna Lina Karlsson har även hon delat sina tankar med ett blogginlägg. Här kommer tre skäl till att inte cherrypicka bland datan som kommer från en varumärkesmätning.

Läs Lina Karlssons blogginlägg här…


Kan AI vinna svenskarnas förtroende?

Utforska svenskarnas skeptiska inställning till AI i kommunikation, särskilt inom områden som reklam och myndighetskommunikation. Trots viss positivitet hos unga återspeglar den övergripande opinionen en negativ hållning. Utmaningen för branschen är övertygandet om att AI kan användas trovärdigt och ansvarsfullt, vilket kan väcka nyfikenhet om framtida förändringar och möjligheter.

Läs om svenskars inställning till AI-genererat material…


I nästa nyhetsbrev fokuserar vi på arbetsgivarvarumärke (employer branding). Vi kommer att presentera ett spännande case, samt prata om hur man kommunicerar svåra ämnen på ett intressant sätt mot en “svårflörtad” målgrupp som inte lyssnar så bra.

Tack för oss!

Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation?
Kontakta oss här: varumarke@novus.se

Varje månad bjuder vi på kunskap, fakta och rapporter inom området varumärke och kommunikation i form av Novus Varumärkesbrev. Vill du ta del av det? Prenumerera här.

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: