Inbjudan till frukostseminarium om tillväxtpotential
Seminariet hölls fredagen den 19 april
Arrangeras av: Novus, M&C Saatchi och Life
Frukostseminarium om marknadsstrategi; hur hittar man tillväxtpotentialen?
Life, en av Nordens främsta hälsokedjor, har med sitt starka engagemang för att främja naturlig hälsa etablerat sig som en betydande aktör inom hälsobranschen. Denna framgångsresa har innefattat en grundlig marknadsanalys, utveckling av nya kommunikationskoncept och en väl genomarbetad strategi. Kom och lyssna på representanter från Life, M&C Saatchi och Novus när vi delar med oss av våra insikter och kunskaper om tillväxtpotential, samt styrkan och sammanhållningen som uppstår när vi arbetar tillsammans för att förstå både data och den mänskliga verkligheten.
AGENDA
08:30 – Frukostmingel
09:00 – Lovisa Brunnberg, rådgivare och varumärkesspecialist på Novus, tar oss med på en resa genom segmenteringens värld. Hur kan du navigera för att hitta de mest lovande tillväxtsegmenten på marknaden? Vilka är de vanligaste fallgroparna att undvika?
09:15 – Mounes Zandi, strateg på M&C Saatchi, lyfter vikten av att djupgående förstå sina målgrupper för att landa rätt i en träffsäker strategi. Genom att integrera marknadsanalys i beslutsprocesserna visar hon värdet om att omvandla insikter till en praktisk och långsiktig riktning som ger effekt.
09:30 – Emmelie Johansson, marknads- och e-handelsdirektör på Life, berättar om varumärkesresan från att vara en klassisk och lite otydlig hälsokostbutik som man går till ibland, till att bli sedd som en tydlig och självklar destination i vardagen för personligt välmående.
09:45 – Frågor och diskussion
Är intresserad av att se seminariet i efterhand kan du göra en förfrågan via mail till: lovisa.brunnberg@novus.se
Varje månad bjuder vi på kunskap, fakta och rapporter inom området varumärke och kommunikation i form av Novus Varumärkesbrev. Vill du ta del av det? Prenumerera här.