#3: Så stärker du ditt varumärke till max

Varumärkesstyrka och värdering!

Våren är äntligen här och likaså ett nytt nummer av Novus varumärkesbrev. Den här gången med tema varumärkesvärdering- och styrka. Vi har bjudit in varumärkesrådgivaren Alexander Todoran som bjuder er på en fullmatad guide till hur man går till väga för att värdera sitt varumärke – och vad ert företag tjänar på det!

Vi har även tittat närmare på hur matjättarnas hantering av inflationen kan länkas samman med priskommunikation. Dessutom förklarar vår varumärkesexpert Ieva Englund hur du tar reda på vad har störst inverkan på ditt varumärkes förmåga att bli vald på marknaden och ta betalt mer än dina konkurrenter.

Trevlig läsning!


Varumärkesvärdering – meningslöst eller avgörande? 

Novus bjuder in Alexander Todoran, senior varumärkesrådgivare, som under de 20 år har arbetat med varumärkesvärdering, varumärkesstrategi och varumärkesanalys med ett flertal ledande varumärken. Här förklarar han användbarheten i att göra en varumärkesvärdering och hur du kan maxa den på bästa sätt.

Du hittar hans fullmatade guide här


Köper konsumenterna vad som helst?

Hur ett varumärke kommunicerar eller agerar är minst lika viktigt som själva budskapet. Här reflekterar vår undersökningskonsult Lina Karlsson kring det rådande priskriget, varumärkeslojalitet och kundernas förväntningar.

Ta del av konsumenternas svar och analysen


Därför är det viktigt att mäta Preferens

Vill du också att ert varumärke ska vara kundernas förstahandsval? Då är det av största vikt att mäta Preferens. Du som prenumererar på Novus varumärkesbrev kan nu ta del av del #3 av Novus artikelserie ”10 varumärkesnyckeltal som alla borde mäta men som få gör”. Den här gången avslöjar vår varumärkesexpert Ieva Englund hur ni går till väga för att för att mäta Preferens.

Vad är Preferens och hur mäts det?


Vet du vad som gör att ditt varumärke säljer?

Du inte kan skapa ditt varumärke, men du kan påverka det. Här berättar vår varumärkesexpert Ieva Englund hur du kan göra det med hjälp av drivkraftsanalys. Ett kraftfullt tillvägagångssätt som ger kunskap om varför konsumenter gör som de gör.

Läs mer om hur du går till väga


Vi är övertygade om att du nu fått med dig en hel del byggstenar för att stärka ditt varumärke ännu mer. Och vi hoppas att ni är lika omättliga på ny kunskap som vi. Därför laddar vi redan nu för nästa nummer!
I maj lyfter vi mångfald och delar med oss av fler spännande möten, kunskapsartiklar, djupdykningar och tips från experter.
Tills dess önskar vi dig varmt lycka till med din varumärkesresa och tveka inte att höra av dig till oss om du behöver hjälp eller vill veta mer om varumärken.

Väl mött!

Är du inte prenumerant på Novus Varumärkesbrev men vill bli, klicka här

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: