Novus Varumärkesbrev
Välkommen till Novus Varumärkesbrev!
Denna gång tar vi en djupdykning i varumärkets roll och strategi, från marknadschefens utmaningar 2025 till hur varumärkeskännetecken kan bli dina bästa tillgångar. Vi har också aktuella reflektioner kring spänningen kopplat till varumärket Victoria’s Secret och en ny rapport om reklamens plats i svenskarnas vardag.
Marknadschefernas rävsax: hur blir ditt 2025?
Novus gästas av Mats Georgson, som delar med sig av värdefulla råd om hur vi kan bryta den onda cirkeln av orealistiska förväntningar och begränsade resurser inför 2025.
Läs blogginlägget av Mats Georgson här…
Nu eller aldrig?
Victoria’s Secret Fashion Show är tillbaka och splittrar opinionen. En reflekton över spänningen mellan kritiker och konsumenter i en tid präglad av Y2K-trender och nostalgi.
Läs Lina Karlssons blogginlägg här…
Reklamrapporten 2024: Svenskarnas syn på reklam
Svenskar har idag en splittrad syn på reklam, visar Reklamrapporten 2024 som Novus genomför på uppdrag av Sveriges Annonsörer. Genom ett nyutvecklat Reklamindex har vi nu kunnat kartlägga vilka reklamkanaler som presterar och vilka som har större förbättringspotential.
Läs om Reklamrapporten 2024 här…
Brand Assets – ditt varumärkes riktiga stjärnor
Små men kraftfulla markörer – logotyper, färger, symboler, ljud och dofter; ofta kallade Brand Assets – bygger broar till våra sinnen och hjärtan. De är de stjärnor som konsumenter orienterar sig efter. Med Novus modell Asset Core Strengths and Brand Contribution får du djupare förståelse för hur dina Brand Assets kan stärkas och användas strategiskt.
Läs om hur du har koll på dina varumärkeskännetecken…
Trevlig läsning!
Hälsningar från Novus Varumärkesteam.
Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation?
Kontakta oss här: varumarke@novus.se
Varje månad bjuder vi på kunskap, fakta och rapporter inom området varumärke och kommunikation i form av Novus Varumärkesbrev. Vill du ta del av det? Prenumerera här.