Meny

Novus fakta ger intresseväckande innehåll

Pandemin skapade ett ökat intresse för PR/innehåll. Eftersom företag och organisationer begränsades i sitt arbete med aktivering och fysisk bearbetning fanns även ett ökat behov hos våra kunder att öka sin digitala närvaro.

Storytelling blev allt viktigare för att nå ut till och fånga mottagaren. Faktabaserat underlag lägger grunden för att storyn ska hålla genom tiden. En av Novus metoder är Sverigepanelen, där vi effektivt får fram fakta kring frågeställningar som rör vardagen för allmänheten, inte minst under pandemin. Bakgrundsdatan ger profiler på målgrupperna som gör att innehåll går att anpassa och distribuera, både brett eller nischat. Underlagen och de utvalda vinklarna från en tillförlitlig undersökning kan användas i arbetet med att stärka positioneringen hos företaget som områdesexpert och planera PR-aktiviteter.

Under pandemin genomförde vi en Novusundersökning på uppdrag av Volvofinans Bank i form av en kartläggning av svenskarnas relation till bilägande och ekonomin kring bilen.

Undersökningsresultaten användes till rapporten ”Livet runt Bilen 2020”, framtagen av Volvofinans Bank och CarPay, för att belysa bilens olika kostnadsposter. Resultatet bidrog även i arbetet med att utöka tjänsten CarPay med tillgång till att se bilförsäkring. Läs pressmeddelandet från Volvofinans Bank och CarPay här.

Bild: © CarPay och Volvofinans Bank

Länk till rapporten

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: