Hur mår E-handeln?

E-handeln fick som alla vet ett rejält uppsving under pandemin, men vart är vi på väg när branschen går in i en mognadsfas? Mer än varannan e-handelskonsument uppger att de har någon gång avstått från ett köp på nätet på grund av risken att behöva returnera en vara. Det största hindret är att behöva själv betala returkostnaden eller att returprocessen upplevs som krånglig. Reclaimit har anlitat Novus för årets upplaga av State of Returns för att undersöka svenskars attityder till returer av varor som de handlat på nätet. Läs hela rapporten här: State of Returns 2022.

Är du intresserad av e-handel, vill vi även tipsa om E-handelsindikatorn som Novus genomför på uppdrag av Svensk Handel. Det är en månatlig mätning av hur svenska konsumenter e-handlar. Undersökningen skattar omsättningen för e-handeln i Sverige och från utlandet, samt visar utvecklingen i olika varukategorier. Här hittar du Handelsindikatorn.

Kontaktperson
Ieva Englund

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: