2024 #4: AI, nyckeltal och Sveriges varumärke
Höstens varumärkesbrev är här – med fokus på AI, nyckeltal och Sveriges varumärke
I detta nummer av Novus Varumärksbrev välkomnar vi Wilhelm Landerholm, expert på självlärande matematiska och statistiska modeller, som delar sina insikter om AI och dess verkliga hot. Vi dyker också ner i frågan om vilket varumärkesnyckeltal som är viktigast att mäta, och presenterar ett reportage om hur svenskar ser på sitt land i ”Varumärket Sverige”. Missa inte våra senaste erbjudanden med Novus Effektintyg och Novus Brand Shuttle för snabbare insikter kring din kommunikation och ditt varumärke!
Det är inte AI som är hotet…
”Om jag fick en krona för varje gång någon frågat om AI är ett hot…” Wilhelm Landerholm, som har utvecklat över 500 självlärande matematiska och statistiska modeller – det vi slarvigt kallar AI – är här för att ge ett slutgiltigt svar på frågan.
Sveriges varumärke och självbild
Att bygga ett varumärke för en hel nation är ett komplicerat uppdrag. Det är också allas vårt uppdrag. Novus varumärkespecialist Lina berättar hur vi har lyckats med varumärket ”Sverige”.
Vilket varumärkesnyckeltal är absolut viktigast att mäta?
Vi guidar genom dig de vanligaste varumärkesnyckeltalen och förklarar hur du kan använda ramverket Brand Funnel som underlag för din varumärkesstrategi.
Stolt över din senaste kampanj? Glöm inte att dokumentera effekten!
Vi tar våra kampanjutvärderingar till nästa nivå genom att erbjuda våra kunder Novus Effektintyg. Utifrån ett antal effektivitetsmått och effektindikatorer görs en professionell och oberoende granskning av er marknadsföringsinsats som sedan sammanställs av en erfaren affärsanalytiker i Novus Effektintyg. Det är dessutom inte för sent att skicka in ditt kampanjbidrag till tävlingen 100-wattaren där effektintyget kan komma till användning.
Novus Brand Shuttle – en unik lösning som genast blev populär!
Vill du förstå ditt varumärkes styrka hos allmänheten men har inte möjligheten att göra en egen varumärkesundersökning? Vi har hittat en lösning.
Trevlig läsning!
Hälsningar från Novus Varumärkesteam.
Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation?
Kontakta oss här: varumarke@novus.se
Varje månad bjuder vi på kunskap, fakta och rapporter inom området varumärke och kommunikation i form av Novus Varumärkesbrev. Vill du ta del av det? Prenumerera här.