Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

Så lyckas du med dina marknadsinsatser på en global marknad

28 aug 2023

Globala företag står inför den ständigt närvarande utmaningen att kombinera sin varumärkeskonsekvens med de olika lokala kontexter där man är verksam. För att lyckas på alla sina marknader utan att göra avkall på sin identitet måste man klara av att se både mikro- som makroperspektivet på sin verksamhet och organisation. Detta ställer stora krav på […]

Läs inlägg

Vikten av att göra sin hemläxa, bokstavligen

24 aug 2023

– om hur globala varumärken är beroende av lokala insikter I dagens globaliserade värld verkar allt fler företag över nationsgränser i olika kulturella kontexter, vilket innebär krav att som varumärke på samma gång vara enhetlig i sitt uttryck och anpassa sig till lokala – ibland vitt skilda – behov, värderingar och förväntningar. Produkter, tjänster, värdeord […]

Läs inlägg

Nylansering av geometriskt upptagningsområde

16 aug 2023

Novus lanserar möjligheten att genomföra undersökningar baserat på upptagningsområden. Novus kan utifrån en adress skapa ett geometriskt urval där man kan välja mellan cirkel, rektangel, polygon (månghörning). Det finns möjlighet att zooma eller panorera dessa till lämplig storlek. Antal intervjuer som kan genomföras baseras på områdets storlek. Två exempel på användningsområden är om man t.ex. […]

Läs inlägg
Sida av 53
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: