#6: Varumärkesbygge på den internationella arenan

Välkommen till höstens första upplaga av vårt nyhetsbrev inom varumärke och kommunikation!

Vi hoppas att du har haft en fantastisk sommar och är redo att dyka in i en spännande höst fylld med insikter, inspiration och innovation. Så är fallet hos oss på Novus! Efter en välbehövlig semester öppnar vi nu med glädje och entusiasm dörrarna till en höst som bär med sig spännande möjligheter.

Vi är redo att ta oss an denna säsong med full kraft och har förberett en serie seminarier, kundresor och rapporter som kommer att inspirera och utveckla. Häng med oss när vi tillsammans utforskar nya horisonter. Denna resa är något vi ser fram emot att dela med våra kunder!

Nu är det dags för höstens första nyhetsbrev och en ny spännande gäst hos Novus!

Med glada hälsningar,
Ieva Englund

Affärsområdesansvarig för
Varumärke & Kommunikation


Så bygger du varumärket rätt från grunden

Att få sitt varumärke att förvandlas till ett verb är en stor dröm för många varumärkesaägare. Att få folk att googla, skypa … Men är det verkligen bra? Åsa Righard, som i många år var advokat med fokus på internationell IP-juridik och särskilt varumärkesrätt, håller inte helt med.


Läs Åsa Righards resonemang här


Navigera rätt på en global marknad

Lär dig hur framgångsrika varumärken navigerar genom kulturella skillnader och uppnår enhetlig framgång utan att kompromissa med sin egen unika varumärkesidentitet.

Vår varumärkesspecialist Lina Karlsson berättar om vikten av att göra sin hemläxa på globala marknader och varför globala varumärken är beroende av lokala insikter.

Läs om att göra rätt på den internationella marknaden

 

Lär dig strategier för att analysera olika marknader tillsammans med vår seniora statistiker Anna Andersdotter – så lyckas du med dina marknadsinsatser globalt.

Läs om strategier för globala marknadsinsatser


Ditt varumärke är en samling spontana associationer

I denna artikel fortsätter vi vår serie genom att utforska hur du kan påverka och forma ditt varumärke genom att förstå och hantera spontana associationer. Läs vidare om de 7 stegen för en framgångsrik varumärkesförflyttning.

#5 i serien: Varumärkesnyckeltal alla borde mäta


Tack för att du tog dig tid att läsa vårt nyhetsbrev. Vi hoppas att du har funnit det inspirerande och givande. Fortsätt att utforska, lära och växa med oss när vi tillsammans fortsätter vår resa genom världen av kunskap och insikter. Ha det fint, vi hörs om en månad igen!

Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation? Kontakta vår varumärkesexpert Ieva Englund! ieva.englund@novus.se

 

 

 

Är du inte prenumerant på Novus Varumärkesbrev men vill bli, klicka här:

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: