Novus samhällsundersökningar i Kivra
Novus kan göra samhällsundersökningar till Kivras 6 miljoner användare
Novus samarbetar med Kivra för att genomföra samhällsundersökningar via Kivras digitala brevlåda, som når 6 miljoner svenskar. Detta ger oss möjlighet att nå ut till ännu fler människor på ett effektivt sätt. Novus undersökningar är kända för att vara tillförlitliga och oberoende, baserade på vetenskapliga metoder där det slumpmässiga urvalet är kärnan.
För att kunna leverera värdefull kunskap måste undersökningarna bygga på tillförlitlig data. I takt med att internetanvändningen ökar och traditionell postgång blir allt mer oregelbunden, fortsätter Novus att modernisera Gallupmetoden utan att kompromissa med den vetenskapliga grunden som är avgörande för pålitliga resultat och viktig samhällskunskap. Samarbetet med Kivra öppnar nya möjligheter att utveckla Gallupmetoden utan att kompromissa med tillförlitligheten.
De undersökningar som genomförs via Kivra är enbart samhällsundersökningar, och Novus garanterar både tillförlitliga resultat och deltagarnas anonymitet. När vi genomför dessa undersökningar används ett obundet slumpmässigt urval som matchas mot Kivras användare, vilket är ett värdefullt komplement till våra befintliga metoder, såsom telefon, SMS, vykort och vår unika slumpmässigt rekryterade webpanel – Novus Sverigepanel.
Genom Kivra kan Novus snabbt nå fler svenskar, ända ned på lokal nivå, och säkerställa en bredare representativitet, särskilt bland unga och personer med utländsk bakgrund – grupper som annars riskerar att bli underrepresenterade. Vi kompletterar även med våra andra metoder, särskilt för att nå äldre som kanske inte använder Kivra. Detta ökar möjligheten till en bredare medborgardialog, där även de som inte är aktiva på sociala medier får sin röst hörd.
Kivra har ett case på sin hemsida om Novus undersökningar i Kivra. Läs caset här.