2024 #1 Grönt är det nya svarta
Grönt är det nya svarta
Nu har vi lämnat 2023 bakom oss och kickstartar 2024 med årets första varumärkesbrev. I denna upplaga välkomnar vi en ny gästbloggare, Adam Bergsveen, som delar sina tankar kring hållbarhetskommunikation. I samma ämnesområde har Lovisa Brunnberg från Novus framhävt betydelsen av företag som tydligt kommunicerar sina insatser för att hantera miljöutmaningar. Vi vill även lyfta fram ett kommande seminarium om målgruppssegmentering. Genom att segmentera din målgrupp kan du effektivisera din kommunikation och dina budskap. Hur går du tillväga? Och hur hittar du den mest effektiva vägen till dina tillväxtpotentialer? Alla dessa frågor och mer kommer att diskuteras under vårt frukostseminarium arrangerat av Novus i mars.
Hållbarhetskommunikation – mer än ord
Adam Bergsveen, en erfaren hållbarhetskonsult med en imponerande bakgrund inom näringslivet, civilsamhället och politiken, har dedikerat de senaste 25 åren åt arbete inom området kommunikation och hållbarhet. Nu delar han tankarna kring hållbarhetskommunikation och hur man underviker greenwashing – ta del av vår senaste gästblogg här.
Till Adam Bergsvens blogginlägg…
Hållbarhetskommunikationen en hygienfaktor
Lovisa Brunnberg, Client Advisor på Novus, har greppat tag i pennan för ett nytt blogginlägg! Den här gången belyses vikten av att företag agerar på miljöutmaningen som finns, och aktivt kommunicerar kring vad de gör och vad arbetet i slutändan innebär.
Kommande seminarium
I mars väntar ett spännande seminarium med fokus på målgruppssegmentering. Frågor som, hur går du tillväga? Och hur hittar du den mest effektiva vägen till dina tillväxtpotentialer? – kommer att besvaras.
Håll utkik efter inbjudan!
Vi är glada över att du har tagit dig tid att ta del av våra tankar och idéer. Som vanligt fortsätter vår strävan efter kunskap och insikter – en resa vi hoppas du följer med på! Tack för oss.
Har du frågor som rör varumärke eller kommunikation?
Kontakta oss här: varumarke@novus.se
Varje månad bjuder vi på kunskap, fakta och rapporter inom området varumärke och kommunikation i form av Novus Varumärkesbrev. Vill du ta del av det? Prenumerera här.