Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

Medieakademins Maktbarometer – Engagemang eller spridning?

20 dec 2023

Varje år mäter Medieakademin vad de kallar ‘Makt’ och ‘Engagemang’ på sociala medier. Resultatet presenteras sedan i en rapport som heter Maktbarometern. Att mäta spridning på sociala medier, likes, delningar, kommentarer o.s.v. är i sig viktigt. Det är relevanta siffror att följa över tid och det är viktig information i ett samhälle som alltmer utspelar […]

Läs inlägg

Varumärkescheck av Julens Hjälte: hur stark står sig Tomtens magi 2023?

18 dec 2023

Är Jultomten världens starkaste varumärke? Otaliga artiklar, blogginlägg och poddavsnitt har genom åren föreslagit att så är fallet. Det har pekats på Jultomten som såväl ett strålande case av sylvass employer branding, som ett personligt varumärke vars styrka många influencers skulle offra sin Iphone för. Han har även beskrivits som ett framgångsexempel på att anpassa […]

Läs inlägg

Hanna Riberdahl blickar mot 2024

15 dec 2023

Hanna Riberdahl, VD för Sveriges Annonsörer och mottagare av utmärkelsen Årets Branschpersonlighet 2022, har varit en förnyande kraft inom marknadsföring och kommunikation. Med sitt engagerade och inkluderande ledarskap har hon drivit branschen framåt och byggt viktiga samarbeten inom branschen. Att ha Hanna Riberdahl som författare till vår framtidsspaning värdesätter vi högt. – Vilka centrala frågor […]

Läs inlägg
Sida av 50

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: