Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

I jakten på den mänskliga uppmärksamheten 

24 feb 2023

Vi noterade att TV6 använde en split screen-lösning för reklam under världscupen i skidåkning som gjorde det möjligt för tittarna att följa tävlingarna även under reklampausen. Nyfikna som vi är, bestämde vi oss för att undersöka huruvida allmänheten noterade reklamformatet, om de gillade lösningen och ifall de uppmärksammade reklamen mer än vanligt.   Reklamreglerna i Sverige […]

Läs inlägg

Fungerar reklamen på fel sätt eller fungerar reklamen på fel sätt för ledningen?

Mats Rönne gästar Novus Blogg
23 feb 2023

Novus bjuder in Mats Rönne En av mina största aha-upplevelser som marknadsförare kom när jag läste en krönika av Rory Sutherland i brittiska Campaign för ett antal år sedan. Rorys tes var att problemet vi har som marknadsförare är egentligen inte att kunna visa att reklam fungerar – även om det kan vara nog så […]

Läs inlägg
Sida av 52
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: