Från nazister och frånvarande statsminister till vikande förtroende och NMR – avtrycket från årets Almedalsvecka
För fjärde året har Novus – tillsammans med Dagens Opinion, Retriever och Gullers Grupp – släppt Almedalsrapporten. Rapporten ger en djupare bild av vilka aktörer som syntes mest i medierna och hur svenska folket ser på Almedalsveckan.
Målet med rapporten är att inspirera samt att skapa referenser och mått som visar vilka som gjorde skillnad under Almedalsveckan. Syftet är att ge företag och organisationer ledtrådar om hur man kan effektivisera sin närvaro i Almedalen.
Allmänhetens upplevelse av Almedalen har på ett år gått från att ha handlat mycket om nazister och en frånvarande statsminister till att handla om ett vikande förtroende generellt för veckan och där NMR gjorde ett stort avtryck. Det är så allmänheten, som inte var på plats i Almedalen, sammanfattar Almedalsveckan.
Är du nyfiken på att få tillgång till hela rapporten, så maila till info@novus.se eller kontakta någon av våra konsulter. |