
Novus Frukostseminarium 21 maj
Stort tack till alla som kom till Novus frukostseminarium under förmiddagen! Vi är så glada över det stora intresset.
Tillsammans med våra gäster från Cancerfonden, SPP och Burson utforskade vi frågan: Vad ligger bakom en lyckad PR-kampanj?
Ieva Englund och Helena Björck från Novus inledde med att förklara hur kampanjeffekter kan mätas genom beteende- och attitydeffekt samt hur en sådan undersökning kan gå till.
Ellinor Prawitz från Cancerfonden berättade om deras prisbelönta kampanj ”Lämna ingen i sticket”, vars mål är att utrota livmoderhalscancer. För att lyckas behöver minst 70 % av alla kvinnor födda 1994–1999 tacka ja till erbjudandet om gratis HPV-vaccin. Kampanjen vann Folkets pris på Spinngalan för sin starka genomslagskraft och långsiktiga effekt.
Rickard Ydrenäs och Petra Winberg på SPP pratade även dem om sin prisbelönta kampanj ”Pensionspremiären” med visionen att skapa en ny tradition som, likt studenten, tackar nyblivna pensionärer och välkomnar dem in till en ny tid i livet. Vi fick även ta del av värdefulla tips från deras resa och vikten av att våga utmana.
Avslutningsvis delade PR-experterna Alice Elfström och Mimmi Onsum från Burson med sig av sina insikter om framtidens PR-landskap och hur ”Den nya journalisten” formar medievärlden på nya sätt.
Ett varmt tack till våra fantastiska gäster och till dagens moderator Hjalmar Strid, rådgivare på Novus, för en bra, inspirerande start på dagen.
Hoppas vi ses snart igen!