Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

Varumärkeskännetecken är ditt varumärkes stjärnor – men behandlas de så?

15 nov 2024

I dagens intensiva marknadsföringsvärld, där varumärken slåss om varje sekund av konsumentens uppmärksamhet, är det lätt att förbise en avgörande detalj: varumärkeskännetecken. Dessa små men kraftfulla markörer – logotyper, färger, symboler och till och med ljud och dofter, ofta kallade Brand Assets – bygger broar till våra sinnen och hjärtan. De är de stjärnor som […]

Läs inlägg

Nu eller aldrig? – En reflektion över Victoria’s Secrets nysatsning

12 nov 2024

Återkomsten av Victoria’s Secret Fashion Show har väckt en intensiv debatt i somliga kretsar och riktar strålkastarljuset mot ett intressant gap mellan diskurs och konsumentbeteenden. Medan kritiker till stor del sågar evenemanget, visar marknadens respons en annan bild. Det här skapar en intressant motsättning som är värd att undersöka, inte minst med tanke på rådande […]

Läs inlägg

Vilket av varumärkesnyckeltalen är absolut viktigast att mäta?

15 okt 2024

Det är en av de vanligaste frågorna man ställer sig när man ska följa upp varumärkesinsatser. Inte sällan har kunden själv kommit till slutsatsen att det måste ju då vara kännedomen eller preferensen. Men att säga att kännedomen eller preferensen är det mest optimala nyckeltalet är som att påstå att strumpor eller halsduk är det […]

Läs inlägg
Sida av 53

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: