Novus Nyhetsbrev höst 2023

Navigera framgångsrikt i tider av förändring

I en tid präglad av ekonomisk turbulens och ständiga samhällsförändringar är det av oerhörd vikt för företag och organisationer att ha örat mot marken och vara följsamma och anpassningsbara. Välkommen till vårt senaste nyhetsbrev, där både varumärkesexpert Lina Karlsson och statistiker Anna Andersdotter delar med sig av sina erfarenheter om hur framgångsrika varumärken navigerar den globala marknaden med hänsyn till kulturella skillnader.

I detta nummer kommer vår forskningschef Mikael Ohlsson att presentera våra möjligheter när det gäller att genomföra undersökningar i olika utsatta eller socioekonomiskt segregerade områden. Vårt mål är att säkerställa att våra undersökningar är representativa och att vi når alla hörn av Sverige, samtidigt som vi möjliggör relevanta jämförelser.

Vi vill även uppmuntra er att ta del av vår växande samling av publika undersökningar samt läsa om vad världsbefolkningen tror om kommer att förändras de närmaste 25 åren. Vi hoppas att detta nyhetsbrev kommer att ge er värdefull information och inspiration.

Trevlig läsning!


Navigera rätt på en global marknad

Upptäck hur framgångsrika varumärken navigerar genom kulturella skillnader och uppnår enhetlig framgång, samtidigt som de bibehåller sin unika varumärkesidentitet intakt. Vi har utforskat ämnet noggrant och gett vår varumärkesspecialist och konsult Lina Karlsson samt seniorstatistiker Anna Anderdotter möjlighet att dela sina insikter och erfarenheter kring detta ämne.

Lina Karlsson berättar om hur globala varumärken är beroende av lokala insikter.

Läs om att göra rätt på den internationella marknaden

 

Anna Andersdotter delar erfarenheter från Novus multinationella undersökningar och om strategier för att analysera olika marknader.

Läs om strategier för globala marknadsinsatser


“Novus är specialist på undersökningar i segregerade och utsatta områden“

– Mikael Ohlsson Forskningschef på Novus.
Mikael går igenom våra möjligheter att utföra undersökningar i de olika indelningarna socioekonomiskt segregerat område (RegSo), socioekonomisk boendesegregation (Segregationsbarometern) och utsatta områden (enligt polisens definition). Vi kan exempelvis jämföra undersökningsresultat från områden som har stor alternativt liten andel av boende med utländsk bakgrund med hur det generellt ser ut i Sverige.

Läs mer om våra undersökningar i utsatta områden


Novus egna undersökningar

Besök vår samlingsplats på webben för att enkelt få tillgång till våra senaste samt historiska undersökningar som är genomförda i egen regi. Vi har täckt ett brett spektrum av ämnen, från oron för terrordåd, NATO, mat, ekonomi, miljö, pandemin, media, politik och mycket mer.

Ta del av våra publika undersökningar här


Global undersökning om framtiden

Vad förväntar sig världens befolkning kommer att förändras de kommande 25 åren? Novus har bidragit med analyser i Gallup International omfattande GIA@75-undersökning genomförd i 64 länder. Läs om förväntningar inom samhällsfrågor, ekonomi, teknik och medicin.

Läs mer om den globala undersökningen här


Kontakta oss…

…om du vill ha mer information eller har frågor om oss eller en undersökning du vill göra. Tveka inte att kontakta din kontaktperson på Novus alternativt maila till info@novus.se, peter.blid@novus.se eller lena.roden@novus.se.


Är du inte prenumerant än?

Har du fått brevet vidarebefordrat till dig, men vill ha det direkt i din inkorg nästa gång?

Klicka för att prenumerera på våra nyhetsbrev…

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: