Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

Nylansering av geometriskt upptagningsområde

16 aug 2023

Novus lanserar möjligheten att genomföra undersökningar baserat på upptagningsområden. Novus kan utifrån en adress skapa ett geometriskt urval där man kan välja mellan cirkel, rektangel, polygon (månghörning). Det finns möjlighet att zooma eller panorera dessa till lämplig storlek. Antal intervjuer som kan genomföras baseras på områdets storlek. Två exempel på användningsområden är om man t.ex. […]

Läs inlägg

Vad avgör hur ofta du ska mäta kundupplevelse?

Novus Petra Wiik analyserar kring hur ofta du behöver mäta kundupplevelsen.
07 jul 2023

Periodiska kundmätningar (strategiska) eller högfrekventa mätningar (operativa) – vad är egentligen bäst? Som alltid är det syftet som avgör vilken typ av beslut och åtgärder ni vill kunna ta baserat på resultaten. Affärsplan och strategiarbetet sker periodiskt och till det krävs faktabaserade beslutsunderlag som reducerar risken att investering görs i ”fel” åtgärder. I det här […]

Läs inlägg
Sida av 51
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: