Novus på Kivra Summit 2024
Kivra bjöd in till en fullspäckad kväll av kunskapsutbyte för näringslivet. Novus var det första undersökningsföretaget att lansera ett samarbete med Kivra, något som betyder mycket i ett ständigt digitaliserat samhälle. VD Torbjörn Sjöström talade på scen om digitaliseringens utveckling och vikten av att tillförlitliga undersökningar följer med i samhällsutvecklingen för att just behålla sin autenticitet, bland annat Novus arbete med digitaliseringen av Gallupmodellen för att modernisera tillförlitliga undersökningar.
Novus roll är att främja ett människocentrerat kunskapssamhälle. Detta innebär att ha en djup förståelse för sin marknad och kunna agera proaktivt i sitt strategiska arbete. Utan denna förståelse riskerar man att hamna på efterkälken, vilket kan leda till stress och felaktiga beslut.
Samarbetet med Kivra
Novus har numer möjlighet att använda Kivra som metod i våra samhällsundersökningar. Med hjälp av en digital brevlåda som metodval låter det oss nå ett stort urval under en kortare tid. Det är även möjligt att nå en publik på lokal nivå, anpassat efter exempelvis stad eller kommun. Våra undersökningar garanterar både tillförlitliga resultat och deltagarnas anonymitet. Urvalet väljs slumpmässigt och obundet mot Kivras användare.
Mer om Novus erbjudande gällande samhällsundersökningar via Kivra hittar du här.