#10 Prisuppfattning
Att förstå kunders uppfattning av priset är lika viktigt som priset i sig. En välformulerad prissättningsstrategi går bortom att bara fastställa priset – den innefattar varumärkesperspektivet och analyserar noggrant de faktorer som påverkar kundernas syn på priset.
#9 Popularitet
Popularitet är det ämne som kommer genomsyra denna artikel. Varumärkespopularitet är av avgörande betydelse av flera skäl. Först och främst signalerar hög popularitet en betydande grad av mentalt fäste. Men hur kan man uppnå detta? Genom att lära sig om strategin som fokuserar på varumärkespopularitet genom tre centrala element.
#8 Relevans
I denna artikel tittar vi närmare på relevans – hur relevant är ditt varumärke för din målgrupp? Varumärkesrelevans innebär att ett varumärke har kapacitet att skapa emotionell anknytning och personlig betydelse hos människor. Det är inte en fråga om vad målgruppen bara tänker, utan främst om hur de faktiskt känner.
#7 Upplevelse
Vi dyker djupare in i ämnet och utforska olika strategier för att forma och stärka ditt varumärke genom att betrakta det från en ny synvinkel. Hur upplevs ditt varumärke av din målgrupp? Och vart börjar man för att maximera upplevelseeffekten?
#6 Utbytbarhet
Vi fördjupar oss i hur du kan forma och påverka ditt varumärke genom att se på det ur ett annat perspektiv – hur utbytbart är ditt varumärke egentligen? Och vilka gemensamma drag har varumärken som anses vara svåra att ersätta?
#5 Associationer
I denna artikel fortsätter vi vår serie genom att utforska hur du kan påverka och forma ditt varumärke genom att förstå och hantera spontana associationer. Läs om de 7 stegen för en framgångsrik varumärkesförflyttning.
#4 Särskiljningsförmåga
Särskiljande varumärkeskännetecken utgör kärnan i din varumärkesidentitet – de är de element som människor omedelbart känner igen som dig och det du står för och erbjuder. Men hur bygger man varumärkessärskiljningsförmåga?
#3 Preferens
Nyckeltalet preferens visar andelen konsumenter som föredrar ditt varumärke framför andra varumärken i samma kategori. Varför är det viktigt att mäta det och hur gör man?
#2 Förtroende
Förtroende är helt avgörande för att en kund ska välja att köpa en viss produkt eller tjänst. Det är a och o när det kommer till att skapa kundlojalitet och bygga varumärkets identitet. Men varför är det viktigt att att mäta förtroende?
#1 Varumärkesattityd
Gillande, liking, positiv attityd – kärt barn har många namn. Även om de flesta skulle hålla med att det är viktigt att ha koll på sentimentet är det långt ifrån alla som mäter det. Men varför är det viktigt och hur skapar du en positiv attityd till ditt varumärke?