Blogg

Novus Blogg kommenterar och reflekterar kring undersökningens styrkor och utmaningar i vår föränderliga värld.

Holistic Brand Building: Big Picture Thinking, For Faster Marketing Wins

30 apr 2024

Max Bon de Veire is the Managing Director of M&C Saatchi Stockholm and Re Nordics. He is a brand strategist and marketing leader specialising in holistic brand growth, with a focus on strategic transformation, communications, brand design, and customer experience. On top of this, he is now contributing as a guest blogger for Novus. In […]

Läs inlägg

Vet ni hur ert varumärke mår egentligen? – 3 skäl till att inte cherrypicka bland datan

30 apr 2024

”YES! Det här är klockrent. Den här slide’n ska vi visa ledningsgruppen så att de fattar att vi verkligen behöver mer pengar!”.  Det här var reaktionen från en kund när jag nervöst visade en slide med respondenters egna beskrivningar av företaget i fråga. Citatet jag just läst upp löd, krasst: ”Vet inte. Ett företag”.   Jag […]

Läs inlägg

Kostnadseffektivitet och tillförlitlighet: jobba smartare – inte slappare!

05 mar 2024

Vad innebär det egentligen att göra en kostnadseffektiv marknadsundersökning? Dagens tillgång till gratisverktyg- och plattformar innebär stora möjligheter för den som vill jobba smart, men gömmer också en del fallgropar. Novus rådgivare Lina Karlsson reflekterar över vikten att hålla tungan rätt i mun under hela undersökningsprocessen för att säkerställa att slutprodukten blir både prisvärd och […]

Läs inlägg

Vikten av att ha kontroll över rekryteringen av panelmedlemmar

15 feb 2024

Genom att tillåta självrekrytering till sin panel öppnar man upp för problem. Mycket av de problem som finns inom datainhämtning i undersökningar bottnar i att man inte har kontroll över sin rekrytering. Enda sättet att verkligen kunna kontrollera vilka eller vad som kommer in är att använda sig av ett slumpvis allmänhetsurval där man själv […]

Läs inlägg

Grönt är det nya svarta – hållbarhetskommunikationen en hygienfaktor

29 jan 2024

Detta borde ni lyfta i er kommunikation tydligare, er målgrupp anser att denna prioritering är något som gör er unika på marknaden, konsumenten är villig att överväga ett köp i högre grad om produkten är gjord av 100 % återvunnet material, så kan det ibland låta under mina presentationer mot kund. Beroende på syfte och […]

Läs inlägg
Sida av 52

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: