Almedalsrapporten

För andra året har vi på Novus tillsammans med Dagens Opinion och Retriever genomfört Almedalsrapporten med målet att skapa måtten som visar vilka som gjorde skillnad under Almedalsveckan och utifrån detta dra lärdomarna som leder till vi får ut mer av våra investeringar i Visby.

I årets rapport ser vi tecken på att Almedalsveckan blivit något mer känd hos allmänheten och vinner ökad acceptans även bland svenskarna som inte är på plats. Och egentligen. Vad är det som säger att Almedalsveckan inte kan bli en nationell angelägenhet av samma mått som Melodifestivalen?

 

”24 procent av svenskarna uppger att de följer vad som händer under politikerveckan i hög eller ganska hög utsträckning, enligt Novus undersökning.”

 

Här kan ni ta del av hela rapporten: Almedalsrapporten_2016
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: