Här är vinnaren av Novus Folkets pris!

Den 11 april var det dags för Sveriges största PR-gala att äga rum på Hamburger Börs, Spinngalan, där årets mest framstående PR-kampanjer skulle hyllas och prisas. Årets upplaga var speciell av flera anledningar. Galan firade ett 20-årsjubileum och i samband med det introducerades två nya priser – bland annat Novus Folkets pris.

Folkets pris är ett nytt pris som belönar den kampanj som enligt svenska folket demonstrerar en förmåga att skapa effekt. Det är en kampanj som inte bara fångar uppmärksamheten, utan också etablerar en meningsfull relation/koppling med mottagarna.

De första att tilldelas Novus Folkets pris

Vinnare blev BCW med Värmeslagaren för Arken Zoo – med motiveringen:

“Med ett kreativt anslag med glimten i ögat har man skapat en lösning som fungerar både som ett verktyg och en påminnelse. Ett viktigt budskap som fått genomslag och både nått ut och nått in!”

Novus seniora rådgivare Peter Rosin stod på scen, och presenterade vinnaren.

“Vi är oerhört stolta över att ha fått dela ut Novus Folkets pris på årets Spinngala, ett pris där svenskarna fått vara med och utse den kampanj som berört oss allra mest.”

”Det här är det viktigaste priset, Folkets pris, det visar att vi nåt hela vägen fram, säger Peter Rosin”

Nora Maki, Head of Networks på BCW, efter vinsten:

“Helt fantastiskt! Den här kampnanjen är så viktig och vad ni ska komma ihåg från ikväll – inga husdjur bör lämnas i varma bilar den här sommaren. Vi tacksamma över att Arken Zoo vågade satsa på Värmeslagaren, en innovativ kampanj med ett viktigt budskap – att aldrig lämna husdjur i låsta, varma bilar. Det känns väldigt fint att budskapet nått en så bred publik och bidragit till en ökad kännedom av farorna med varma bilar för våra fyrfotade familjemedlemmar. Ett stort tack till Arken Zoo för förtroendet och det fina samarbetet!”

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: