Novus Sverige

Våra Novus Sverige undersökningar gör det enkelt att få ny kunskap

Vi erbjuder idag elva olika möjligheter. Novus Sverige är vår mest använda, där olika kunder kan ställa sina unika frågor till ett representativt urval av allmänheten i Sverige i åldern 18-84 år. Utöver denna erbjuder vi även: Novus SverigeStorstad, Novus Sverige-Stockholm, Novus Sverige-Skåne, Novus Sverige-Barn/ungdom, Novus Sverige-Tonåringar, Novus Sverige-Unga vuxna, Novus Sverige-65+, Novus Sverige-Chefer, Novus Sverige-Boost 100 resp. Novus Sverige-Boost 200.

Novus olika Novus Sverige varianter ger dig fantastiska möjligheter att göra snabba, bra och statistiskt säkra undersökningar. Vi har en fast prislista för varje Novus Sverige där du betalar per fråga. Utöver dina egna frågor ingår nedbrytning på åtta bakgrundsvariabler.

Novus Sverige har samma logik som i kollektivtrafiken; om flera delar på kostnaderna går priset ner. Vi skickar en Novus Sverige varje torsdag, du har en diagramrapport fredagen veckan efter. Du får självklart hjälp att tolka resultatet.

De övriga Novus Sverige varianterna skickas ut så snart det finns minst två kunder som delar på kostnaden.

Hör av dig till din kontaktperson på Novus eller fyll i kontaktformuläret här.

Alla våra Novus Sverige

Novus Sverige

Intervjuer med svenska folket. Ett kraftfullt och effektivt verktyg för att nå ut.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-84 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Storstad

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på storstadsregionerna, Stockholm, Göteborg och Malmö. Med Storstadsbussen så kan du som kund fokusera på målgruppen i just storstadsregionerna.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-84 år i Stockholm, Göteborg och Malmö.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Stockholm

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på Stockholmsregionen. Är er målgrupp enbart Stockholm så är Stockholmsbussen perfekt för er att använda för att snabbt och kostnadseffektivt få ett tillförlitligt svar.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-84 år i centrala, södra och norra Stockholm.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Skåne

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på Skåneregionen. Är er målgrupp enbart Skåne så är Skånebussen perfekt för er att använda för att snabbt och kostnadseffektivt få ett tillförlitligt svar.

  • Målgrupp: Allmänheten i Skåne, 18-84 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-65+

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på personer 65 år och äldre.

  • Målgrupp: Allmänheten 65 år och uppåt.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Unga vuxna, 18-29år

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på personer 18-29 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-29 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Tonåringar, 13-19 år

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på personer 13-19 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 13-19 år
  • Antal webbintervjuer: 500 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Barn/ungdom, 8-17 år

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på personer 8-17 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 8-17 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Chefer

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med fokus på chefer i svenska företag/offentlig sektor/organisationer (ej egenföretagare).

  • Målgrupp: Chefer i svenska företag/offentlig sektor/organisationer. Ej egenföretagare.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, region, typ av chef och sektor.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Novus Sverige-Boost 100 intervjuer

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med boost för att komma upp i 100 intervjuer per län.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-84 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st. i riket + boost
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Nedbrutet per län: 100 intervjuer per län levereras i tabellform.

 

Novus Sverige-Boost 200 intervjuer

Samma förutsättningar som vår generella Novus Sverige men med boost för att komma upp i 200 intervjuer per län.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-84 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 i riket + boost.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Nedbrutet per län: 200 intervjuer per län levereras i tabellform.

För beställning av dig till din kontaktperson på Novus eller fyll i kontaktformuläret här.

Kontaktperson
Mikael Ohlsson
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: