Novus ”bussar”

Flera delar på kostnaderna och priset går ner

Bussundersökningar har samma logik som bussar i kollektivtrafiken; om flera delar på kostnaderna går priset ner. Förutsättningarna är desamma som vid Novus Sverigebuss. Fler kunder på kostnaden för undersökningen och den går ut varje torsdag, med leverans efterföljande vecka. Kunderna ställer allt från enstaka frågor upp till ett tiotal.

Sverigebussen

Intervjuer med svenska folket. Ett kraftfullt och effektivt verktyg för att nå ut.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-79 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Storstadsbuss

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på storstadsregionerna, Stockholm, Göteborg och Malmö. Med storstadsbussen så kan du som kund fokusera på målgruppen i just storstadsregionerna.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-79 år i Stockholm, Göteborg och Malmö.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Stockholmsbuss

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på Stockholmsregionen. Är er målgrupp enbart Stockholm så är Stockholmsbussen perfekt för er att använda för att snabbt och kostnadseffektivt få ett tillförlitligt svar.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-79 år i centrala, södra och norra Stockholm.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Skånebussen

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på Skåneregionen. Är er målgrupp enbart Skåne så är Skånebussen perfekt för er att använda för att snabbt och kostnadseffektivt få ett tillförlitligt svar.

  • Målgrupp: Allmänheten i Skåne, 18-79 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

65+ bussen

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på personer 65 år och äldre.

  • Målgrupp: Allmänheten 65 år och uppåt.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

Unga VuxnaBussen

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på personer 18-29 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-29 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

TonårsBussen 13-19 år

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på personer 13-19 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 13-19 år
  • Antal webbintervjuer: 500 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

8-17 år-Bussen

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på personer 8-17 år.

  • Målgrupp: Allmänheten 8-17 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

ChefsBussen

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med fokus på chefer i svenska företag/offentlig sektor/organisationer (ej egenföretagare).

  • Målgrupp: Chefer i svenska företag/offentlig sektor/organisationer. Ej egenföretagare.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, region, typ av chef, sektor.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Tabeller vid behov.

 

SverigeBoostBuss 100 intervjuer

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med boost för att komma upp i 100 intervjuer per län.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-79 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 st. i riket + boost
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Nedbrutet per län: 100 intervjuer per län levereras i tabellform.

 

SverigeBoostBuss 200 intervjuer

Samma förutsättningar som Sverigebussen men med boost för att komma upp i 200 intervjuer per län.

  • Målgrupp: Allmänheten 18-79 år.
  • Antal webbintervjuer: 1000 i riket + boost.
  • Nedbrytningar: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region, ort.
  • Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett begränsat antal frågor och flera företag delar på grundkostnaden.
  • Leverans: Diagramrapport på totalnivå. Nedbrutet per län: 200 intervjuer per län levereras i tabellform.
Kontaktperson
Gun Pettersson
Jag vill ha Novus nyhetsbrev, min e-post är