Novus på EFFDAY 2024

Sveriges Annonsörer samlade branschen ännu en gång för att diskutera och inspirera kring hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. EFFDay är ett branschintitiativ som Novus årligen närvarar på. I år befann sig Lina Karlsson, Peter Rosin, Ieva Englund, Hjalmar Strid, Helen Björck, Peter Blid och Viktor Wemminger på plats för att suga in all kunskap och ta tempen på just kommunikationsbranschen. 

Lina Karlsson 

Inget är så inspirerande som att höra experter prata om det de brinner för och är allra bäst på. EFFDay var en riktig energiinjektion och gav väldigt mycket bra insikter om var kommunikatiosbranschen befinner sig just nu. Jag tar med mig nyckelord som långsiktighet, ”ledningsgruppiska” och system 2-tänk.

Peter Blid 

Evenemanget speglade spretigheten och ”kaoset” som många marknadschefer (och byråer) måste hantera i sin vardag. En annan reflektion är att publiken på EFFDay var ganska seniora, vilket reser flera frågor om återväxten i branschen eller möjligen vilka i branschen det är som får gå på denna typ av evenemang samt dess mångfald!

Ieva Englund 

Det är tydligt att när människor med samma uppdrag samlas, skapas en fantastisk energi och inspiration. Vi har gjort stora framsteg i att förstå och uppnå effekten inom marknadsföring, men det finns fortfarande mycket kvar att göra. Det märktes att vi fortfarande har olika uppfattningar om vad som är sant, och vi använder ofta olika begrepp för samma sak, vilket ibland leder till motsägelsefullheter.

Novus konsult Hjalmar StridHjalmar Strid 

Det var ett fartfyllt event, packat med spännande presentationer och diskussioner. Det är alltid bra att ha koll på våra kunders utmaningar och hur vi kan hjälpa dem i sitt arbete.

Viktor Wemminger 

Tycker det var bra och inspirerande! Gick dit med höga förväntningar efter vad man hört och tycker mycket av dem infriades. Intressant att se olika case förstås. Bra folk på plats, så det blev bra diskussioner och inspel. Mycket om marknadschefernas roll, budget vs. krav diskuterades samt vikten av långsiktighet i kommunikationen.

Helena Björck 

En givande dag med mycket inspiration och många snygga presentationer. Flera intressanta och bra kundcase där kunder och byråer presenterade tillsammans.

Några noteringar: Fokusera långsiktigt, reklam måste vara otråkig, avsätt tid för att tänka, planera för det oplanerade, känsla viktigt och dopar reklam samt är många beslut är kopplade till det emotionella. 

Peter Rosin

Riktiga insikter uppstår vid diskussion mellan människor.

 

Här kan du läsa mer om EFFDay 2024.

Novus kundcase

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: