VÄLKOMMEN PÅ FRUKOSTSEMINARIUM! Lär dig strukturera din mätning och utvärdering, och förstå vad den faktiskt betyder!

  • Kostnadsfri frukostföreläsning och diskussion: 4 september 8.30 – 9.30 (Frukost från 8.00)
  • Lokal: Opoint, Ringvägen 100, Stockholm
  • Anmälan: marknad[at]opoint.se

Många tycker att det är svårt att utvärdera kommunikationsinsatser. Ofta handlar det om att man inte vet i vilken ände man ska börja eller vad man ska mäta, hur och varför.

Diskussionsledarna Ann-Sofie Krol och Torbjörn Sjöström kommer att gå igenom AMEC:s Barcelona-principer och ramverk för utvärdering. Med utgångspunkt i detta hålls en diskussion ihop med deltagarna för att bena ut svårigheter och utmaningar när man mäter och utvärderar. Syftet med föreläsningen är att ge handfasta tips som leder till att man vågar mäta mer och bättre – så att man i slutänden får de effekter man vill ha i sitt kommunikationsarbete.

Det här får ni svar på:

  • – Vilka frågor är viktiga?
  • – Vilka metoder finns?
  • – Vilka mått är möjliga och relevanta? (målgruppsadata, medier, sociala medier, undersökningsdata och annan data).

Handledarna

Ann-Sofie

Ann-Sofie Krol

Affärsområdeschef Analys och Rådgivning på Opoint. Engagerad i AMECs europeiska ledningsgrupp samt AMEC Integrated Metrics Working Group

Torbjörn

Torbjörn Sjöström

VD på undersökningsföretaget Novus. Torbjörn är ansvarig för politisk analys samt samspelet media och opinion.

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: