Debattartikel i Resumé om det obegripliga i Orvestos gigantiska enkät, skrivet av Jan Berkö

Efter att läst Resumés granskning av Osvestos gigantiska enkät lägger Jan Berkö, marknadschef på Novus, ut sina tankar i ämnet i en debattartikel i Resumé. Det är för Jan en gåta att professionella kommunikatörer inte ifrågasätter Orvestos årliga enkät, som tar ungefär två och en halv timme att besvara, för att få fram underlaget för att planera sin kommunikation.

”En planner på en byrå vet precis hur kort tid man har på sig att tränga igenom bruset och nå fram med sitt budskap. Samma planner bortser alltså helt från detta när det kommer till den input man använder för att planera kampanjen, Orvesto används i stort sett i varje kampanjplanering i Sverige idag.” Säger Jan i artikeln.

Läs artikeln i Resumé här.

{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.closedcontent }}
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}:
{{ _sitesettings.l10n.newslettersignup.opencontent }}: