Novus Position

Med Novus Position får du snabbt kunskap om hur ditt varumärke förhåller sig till konkurrenterna.

Novus-Position – en undersökning i SverigePanelen

Med Novus-Position kan du snabbt få kunskap om hur ditt varumärke förhåller sig till konkurrenterna med avseende på kännedom och övergripande attityd. Här får du förståelse för hur allmänheten ser på ditt varumärke, du får även referensvärden för minst två konkurrenter som du själv väljer.

Fasta frågor som gäller detta erbjudande:

  • Top of mind (spontan kännedom om företag i din bransch).
  • Hjälpt kännedom för det egna företaget + 2 referensföretag (möjlighet att komplettera med ytterligare företag).
  • Övergripande attityd i gruppen som känner till respektive företagen.
  • Åtta bakgrundsfrågor ingår. För dessa analyserar vi signifikanta avvikelser: Kön, ålder, utbildning, sysselsättning, civilstånd, hushållsinkomst, region och ort.

Målgrupp: Allmänheten 18-79 år.

Antal webbintervjuer: 1000 st.

Genomförande: Omnibuss-undersökning, vilket innebär att du köper ett standardpaket av frågor och delar grundkostnaden med andra företag. På så sätt blir detta ett mycket kostnadseffektivt genomförande.

Leverans: Diagramrapport på totalnivå med de största signifikanta avvikelserna för åtta bakgrundsvariablerna. Tabeller vid behov.

Rapportering: