19 sept. 2016 – Novus Seminarium – Digitaliseringen, hur förändrar den oss?

19 september, 2016

Välkommen till ett spännande seminarium!

Digitaliseringen – Hur påverkar den oss som individer?

Digitalisering står högt på många marknads- och kommunikationschefers agenda. Ingen vill vara långsammast med att dra nytta av digital teknik för att nå ut till nya kunder och lansera attraktiva tjänster och produkter. Kanske spanar ni på digitala företag som Uber, Spotify och Amazon och försöker hitta sätt för er verksamhet att bli lika innovativ i er kommunikation och ert erbjudande till marknaden som dom? Ni har antagligen en målbild som ni vill uppnå och undrar varför det inte går snabbare att nå dit.

Visste du att 15 % av de yrkesverksamma i Sverige förväntas av arbetsgivaren vara aktiva i sociala medier yrkesmässigt? I Stockholm är det fler (23 %). Bland de som förväntas vara aktiva känner sig 80 % bekväma med det.

Novus ger dig insikter från vår färska undersökning om digital mognad och åsikter om digitaliseringen och hur den påverkar individen. Seminariet leds av Åsa Lundell, erfaren digital affärsutvecklare och trendanalytiker och Lena Pehrs, skapare av konceptet Image Driven Change, en metod för att arbeta med bilder för att tydliggöra mål och driva förändring.

Frukostseminariet hålls den 29 september kl. 8.00 – 10.00.
Kl. 8.30 startar seminariedelen, frukost serveras från kl. 8.00.

Anmäl ditt intresse här senast den 23 september. Antalet platser är begränsat.

Vi håller till på:
Svea Konferens & Matsal
Holländargatan 10, Stockholm

Det här seminariet är till för dig som:

– Känner behov av att öka takten i digitaliseringen av marknadsföring och kommunikation för att nå dina och företagets mål

– Är intresserad av fakta och verktyg för att få med dig människor i förändring

– Vill diskutera och utbyta erfarenheter med andra som upplever samma utmaningar

 

Under seminariet kommer du att få:

– Resultat ifrån Novus undersökning av individens syn på digitaliseringen

– Konkreta verktyg för att driva digital transformation av marknad och kommunikation

– Delta i kreativa diskussioner och slutsatser kring frågor om hur du kan öka förståelsen i din organisation för behovet av digitalisering, skapa motivation för förändring och få medarbetare och kunder att agera

– En unik grafisk dokumentation som växer fram baserat på deltagarnas erfarenheter

Om seminarieledarna

Helena Björck – Novus
Seniorkonsult på Novus. Har en lång erfarenhet av att jobba med marknadsundersökningar och jobbar med främst med projekt som rör affärsutveckling, kommunikation och varumärke.
Innan hon tog klivet in i undersökningsbranschen arbetade Helena med försäljnings- och marknadsfrågor inom konsumentvarubranschen.
Kontakt: Tel: 0720-700418, mail: helena.bjorck@novus.se
perfernstrom
Per Fernström – Novus
Seniorkonsult på Novus med lång erfarenhet av undersökningsbaserat konsultarbete, både inom privat och offentlig sektor och utifrån många samverkande perspektiv. Arbetar med analys och rådgivning inom såväl marknad/samhälle, kundlojalitet och organisationsutveckling.
Kontakt: Tel: 0739-403919, mail: per.fernstrom@novus.se
asa_lundell_l Åsa Lundell – Trendily
Erfaren digital affärsutvecklare och trendanalytiker som tidigare arbetat som marknadschef och affärsutvecklingschef på både etablerade företag och start-ups. Arbetar idag med att hjälpa företag och organisationer att lyckas i en digital och föränderlig omvärld med hjälp av affärsdesign och kundinsikter. Grundare av Trendily – se mer på trendily.se
Kontakt: Tel: 0767-818924, mail: asa.lundell@trendily.se
lena_pehrs_l
Lena Pehrs – 3373 Business Design Studio
Managementkonsult och förändringsledare som jobbar bildbaserat – Image Driven Change. Genom att jobba fram strategi, mål och planer i bilder, ökar både kreativiteten och kommunikationen. Civilingenjör med bakgrund inom CRM, webbutveckling och kontaktcenters. Grundare av 3373 Business Design Studio – se mer på 3373.se
Kontakt:Tel. 0703-433733, mail: lena.pehrs@businessdesignstudio.se